Logo eller ej..?

 

Når jeg indretter kontorer er debatten “logo eller ej” uundgåelig og super vigtig. Der er ikke et ja/nej sort/hvidt svar på spørgsmålet, fordi alle virksomheder har forskellige behov, identitet, historik, brandguidances og forskellige locations som gør det mere eller mindre oplagt at bruge virksomhedens logo i indretningen. Efter min mening er det dog ret så forstyrrende, og bad taste når virsomheder overplastrer deres vægge, kopper, kontorer, receptioner og mødelokaler med deres logo. Men samtidig må medarbejdere og gæster i huset aldrig være i tvivl om, hvad virksomheden står for, og hvad den leverer… Så hvordan går man så omkring det der med, at få logoet og virksomhedens identitet og brand ud de fysiske rammer på en smagfuld måde? Der findes mere eller mindre subtile måder at bruge virksomhedens logo på i indretningen.

Billedet ovenfor er et eksempel på hvordan vi fik inkorporeret Ticketmasters logo og værdier på en simpel og også omkostningslav måde på 5. sal i Codanhus. Alt vi brugte var:
et foto fra en af de festivaller Ticketmaster faciliterer
et cool slogan
et lille bitte logo
den dygtigste grafiker aka Sus Borgbergbjerg fra je:su
og så mig til at styre processen…

Produkt: et 120×190 stort foto lige ved indgangen til kontoret.

Effekt: Når ansatte og kunder rammer 5. sal på Codanhus er de ikke i tvivl om, at de er havnet hos Ticketmaster, en virksomhed der har mange forskellige afdelinger, men der i sidste ende leverer fantastiske og mideværdige oplevelser til fans rundt omkring i verden.

Ret så simpelt, ret så lækkert og uhøjtideligt lige i Ticketmasters ånd og stil.


0 replies

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *


*